måndag

Blir ett ytterst kort inlägg då ja om 10 minuter ska hoppa upp på cykeln för att cykla på jobbet. Jobbar 13-18 i dag.  På fritids, blir kul att jobba med de stora barnen en dag. Den avdelningen jag ska vara på verkar vara för de som går i 1-3an.

Jobbade första långdagen i fredags, med stängning. Är rätt intressant att jobba stängning på en förskola där man dels aldrig ha varit samt att hela förskolan hade vikarier den dagen. Men det gick bara kanonfint, och jag skaffade mig en älskling eller två. Eller ja, egentligen typ 30 st men ni hajjar.
Längtar tills jag får ett "eget jobb". Ansvarsbarn. Planering. IUP. Dokumentation. Observation. kuuuuul!

I helgen har vi bara hängt här hemma. Filippa hade två killar här i lördags på besök, och Maximilian fick också en kompis en snabbis. I går lekte hon hos en av de kompisarna, och vi andra var bara hemma och städade och mojsade på. Jag lagade en skitgod fisksoppa. Första gången jag gjorde fisksoppa, och I kicked ass. Det var skitlätt.
Fräste vitlök, saffran, rosepeppar, citronskal och purjolök i olivolja. I med fiskbuljong och vatten. Koka en stund. I med potatis, morot och havregrädde. Koka ihop. I med fisk då potatisarna börjar kännas nästan klara. Lite vitt vin i. voila. servera med färskt bröd och en klick creme fraiche.

Nä, på med lite make och iväg.

tjenis.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0