tisdag. hela. dagen. lång.

Apropå ingenting, så hoppas jag att blogg.se snart kommer fram med en blogg-app så det är smidigt och lätt att blogga från telefonen, samt lägga upp bilder. Så ni får ha lite överseende med att bloggen är rätt fotolös just nu.

Det har varit så otroligt skönt att det varit så mkt bättre med Maximilians allergier ett tag. Vi har till och med vågat ha ägg hemma (ja, tom kokat ägg), samt låtit han äta kyckling (är man väldigt äggallergisk kan man reagera mot kyckling och kalkon då det ingår äggskal i deras föda, vilket M gjorde), och fisk och massa annat mumsigt. Däremot fick vi igår en bekräftelse på det jag hade misstänkt ett tag. Nämligen att allergin börjat bli kraftigare igen. Förmodligen just pga att vi haft ägg hemma osv, som fått "allergibägaren" att rinna över. Kortfattat så funkar det lite så att om man lyckats nolla allergin, så kan barnet tåla det de är allergiska mot i en viss mängd. Till slut rinner dock bägaren över och då är det kört. Igår åt vi kyckling till middag, och efter ett tag började jag märka utslag på kinderna. På bara några minuter kom även svullnad (vilket han aldrig haft förut), från ögonen och ner över kinderna, samt över näsan. Var lite otäckt, just svullnader vill man inte ha då det INTE är bra om luftrören sväller igen (allergisk chock). Fick prata med köket i dag och de kommer börja ha helt äggfritt på hela avdelningen,samt bara servera majskyckling till Maximilian. Majskyckling är uppfödd endast på majs. Stackars kyckling btw. Kul kosthållning?
Så från och med nu får vi hålla ner på allt sånt där igen. Han lär vara luftburet allergisk nu ett tag igen medan bägaren är full. Typiskt. Ägg är smaskens.

Anmält mig tillgänglig på vik från och med tors. Fick ett passerbjudande i dag om jobb på tors, dock endast mellan 11-15.30. Var jäkligt nära att tacka nej, med hopp om att få en heldag istället men tordes inte. Så det blir en kortdag på torsdag, ska faktiskt bli riktigt nice! Hoppas på snart få erbjudande om fredag också. Nästa vecka blir lite tjärv då Mikael åker upp för jakt på tisdag och jag blir utan bil.

Idag sover Maximilian på förskolan för första gången. Ska snart dit och hämta honom, ska bli jävligt intressant att höra om de fick honom sova på de där madrasserna. Maximilian har alltid sovit ute i vagn, i stort sett i alla väder. Jag hoppas (och tror) att det kommer gå bra, är rätt skönt att slippa dra vagn osv. Helst hade jag iofs sett att han hade kunnat sova ute i vagnen men jag förstår att de inte hinner lägga alla barnen i vagn då alla barn är småttingar. Filippa stortrivs på skolan och säger att det känns bättre och bättre för varje dag. Jätteroligt att höra, och hon verkar må otroligt mkt bättre nu än hon gjort ett tag. Vi har haft lite problem (läs:mycket) här hemma då Filippa tyckt det har varit väldigt svårt och jobbigt att ta minsta motgång och ofta reagerat med gråt och tårar. Nu är hon våran glada, goa, omtänksamma, spralliga tjej (nästan) hela tiden. Känns underbart att ha fått henne tillbaka.

Medan barnen varit borta, vilket känns helt jävla sjukt efter typ 1.8 år, har jag förberett målning med maskering och tvättning av penslar. Nu skiter jag i det där förbannade taket och målar fondväggen i morgon. NIIIIICE.

I eftermiddag väntar optikerbesök. Kul. Igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0