fucking fab

Lämnade barnen kl 08 i morse. kom hem till ett tomt hus som jag hade hunnit röja innan jag lämnade barnen. Hur fucking fabulous är inte det? Ni som inte lever det livet jag gör kanske inte tycker det låter som så fucking fab att stiga upp 2 h innan man ska vara på barnens skola/förskola för att man ska hinna fixa sig själv, stoppa i en maskin, plocka blöjor som ligger överallt, förberedda enas frukost, värma den andras välling, plocka upp den ena svårväckta ungen, ge henne frukosten man förberett, plocka upp den andra, ge honom vällingen, byta blöja, borsta allas tänder, plocka fram kläder som för åtminstone den ena är heeeeelt fel, förbereda skolgrejer, plocka bort frukostens kaos, brygga kaffe, stoppa i linser, bädda, and so on. Men för mig är det fucking fab då man sedan har äran att komma hem till ett tomt hem, som är i gott skick så det inte finns massa måsten.

Så vad gör jag då? Jo, då går man in i nästa fas och gör det som inte är "måsten". Det är ju de sakerna som är roliga, och som man inte kommer att ha tid med då jag börjar jobba. I dagens fall så innebar det att måla första färgen med det rosaröda i nedre delen av hallen (i LUGN OCH RO medan jag lyssnade på älskade morgonpasset). Sedan dricka en kopp kaffe som jag njöt av fastän jag hade slut mjölk. Jag slapp bälja i mig kaffet, hallå! Efter målningen stekte jag souvas till lunch och sitter nu med hårfärg i håret för att färga den extremt groteska utväxten. Allvarligt. Är inte detta lyxigt? Försöker njuta av det med tanke på att jag från och med i morgon börjar arbeta på riktigt.

Nästa vecka får vi dock se hur bra det går eftersom Mikael sticker upp och jagar på tisdag och jag kanske är utan bil. Oj, det kanske jag redan skrivit.

Såg sjunde himlen medan jag käkade lunch. Erics syster födde barn hemma hos familjen Camden. Allvarligt? Sjunde himlen brukar få mig att böla, ännu värre blev det då de födde barn. Jag vet, jag är patetisk.

Over and out.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0