vad hände?

Just nu sitter jag mest i chock. Vad hände?
Klockan är strax över sju. Filippa ligger och lyssnar på musik, Maximilian ligger i vaggan, och allt är bortplockat och städat. Väntar på att Maximilian ska vakna... Han krånglar som tusiken på kvällarn o nätter (precis som så små barn ska göra). Han har aldrig hittills somnat i vaggan. Han somnar nästan alltid vid brösten, eller i famnen. Somnar han i famnen kvällstid och man lägger ned honom i vaggan, så vaknar han igen. Nu hux flux så vaknade han inte då jag la ner honom. Men som sagt, jag väntar bara på pipet i babyvakten.

Tänkte jag skulle uppdatera hur det går med vikten... Det går inte alls.. Jag har stannat där jag var sen Maximilian var 2 veckor. Oj vilken formulering, jag menar alltså att jag gick ner de två första veckorna efter förlossningen, och sedan inget mera. Eh, den vart också konstig. Whatever. Men jag tycker inte det är så konstigt, jag har hittills inte kunnat gå ut på några promenader ens, och ätit väldigt mkt kaloririkt fre, lör och söndag. Så fort jag kan börja promenera regelbundet kommer det nog lossa. Dessutom är det inte speciellt mkt som ska lossa. Har 2-3 kg kvar till det jag vägde vid graviditetens början, och 7 kg kvar till det jag vägde innan våren (gick upp 5 kg just innan jag vart gravid på grund av allt onyttigt under vårhelgerna i salto..







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0