uppdatering onsdag

Det är väldans svårt att få tid att skriva här på bloggen..
Maximilian har verkligen inte varit i sitt essä (stavning?). Eller så är det just det han varit. Efter mjölkstockning började han helt plötsligt krångla som fan vid bröstet, vilket var jävligt irriterande. Hade han tagit bröstet och sen skrikit hade jag trott att han helt enkelt störde sig på att utdrivningsreflexen tog för lång tid (vilket han alltid gjort litegrann för han e så glupsk), men han ville inte ens greppa tag.. Morr... Vet inte vad det berodde på, eller om det överhuvudtaget hade något samband med stockningen, men nu är det då över iaf... Kan ha varit en sån enkel sak som att jag hade målat naglarna.. kan låta konstigt men lukten är fan stark.

Hans magont har fått nystart och han har de senaste dagarna bara krånglat och krånglat... släppt äggfisar, inte kunnat somnat, och kräkts kräk som luktar riktigt kräk (inte vanliga mjölkkräk). Intressant va? Well, det är detta som mitt liv består av nu, kräks och äggfisar, så det är det ni får läsa om helt enkelt=) I natt blev det dock en bra natt, vilket jag tackar alla jävla gudar som finns i hela himlen för. För det behövdes så jag inte skulle slå ihjäl någon.
Jag nattade Filippa (vilket tar typ 3290723 h), och la mig sedan samtidigt som Maximilian. Det här med att kunna få någon timme själv på kvällen är bara slopa när jag är själv har jag förstått nu. Han åt runt 21.30 och somnade. Jag ville gärna se färdigt desperate houswifes (den enda serien jag följer), men är så rädd om sovtimmarna så jag stängde av TVn och somnade (har tv i sovrummet). 02 vaknade han (!) och åt ca 45 (bredvid mig i sängen) och somnade om. Han sov vidare till 05 och åt ca 30 min, somnade om. Sedan vaknade vi 07.50... shit pommes frites vilken natt med andra ord.

Jag slog sedan rekord när det gäller att vara på dagis. På 40 minuter hade jag gett F frukost, ätit själv, krånglat på henne kläder, Maximilian likaså... ja, och mig själv förstås, men jag är inte så jävla noga, jag skulle lika gärna kunna gå i morgonrock typ, haha... Filippa är nämligen veckas kompis och hade förberett dockteater här hemma som vi skulle ta med till samlingen, så det blev bråttom bråttom. Så i med Maximilian i vagnen, Och Filippa på madrassen (skranan). Givetvis skulle hon sitta i banankartongen (som var en del av dockteatern) och hålla i alla grejer som skulle med. Well, det går inte beskriva hur fan vi såg ut när vi kom springandes, men det var en rolig syn. Banankartongen full med dockteatersgrejer och Filippa låg alltså på madrassen som jag drog och samtidigt sköt barnvagnen i snöstormen. Livet är härligt=)
Jag fick veta igår att hon skulle förbereda en dockteater hemma och ta med tills nästa dag, det störde mig lite.. Framförhållning hallå? De vet ju att jag är ensam med barnen, och de har vetat länge att hon skulle vara veckans kompis just i veckan...

Nu vaknade Maximilian...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0