snart 2 månader

När jag efter rökutvecklingen inte trodde att det kunde bli värre.. så var det just det som det blev.
Mjölkstockningen var ett faktum med nästan 40 graders feber.

Jag hade hoppats på att Maximilian skulle bli en riktig liten bebis länge. Filippa var väldigt tidig i utvecklingen så hon "växte upp" så snabbt.. Hade en sån kort spädbarnsperiod. Det verkar dock inte som att min önskan kommer gå i uppfyllelse. Maximilian är, precis som Filippa var, väldigt "med" och medveten för att vara nästan 2 månader, och han griper redan medvetet efter saker, typ i babygymmet. Hittade följande text på nätet:

Tre månader

Ditt barn kan fortfarande inte gripa saker viljemässigt, men det kan slå efter leksaker om och om igen. Koordinationen mellan hand och öga utvecklas också och bebisen visar intresse för saker genom att försöka fatta tag i dem. Vid den här åldern är ett babygym som kan placeras på golvet en bra leksak, eftersom ditt barn kan ligga på ryggen och slå efter roliga leksaker som hänger ovanför.


Maximilian är alltså snart två månader, och griper redan viljemässigt på saker. Alltifrån leksakerna i babygymet till om man håller fram handen framför honom. Med Filippa tyckte jag det var roligt att hon var så väldigt framåt och tidig i allt, men nu vill jag verkligen ha en yttepytte bebis som aaaaldrig vill växa upp=) Attikens oxå *ler*

Mikael har fått sovmorgon, sedan ska det handlas present till det femte födelsedagskalaset i följd...


Kommentarer
Postat av: Marina

Rusar lika snabbt framåt som mamma:-)

2010-03-07 @ 10:11:51
URL: http://marina78.blogg.se/
Postat av: fia

ja jag vet då känslan!

det känns som om spädbäbisen försvinner FORT.

shit så fort det går.

hoppas tuttarna blir bättre, själv hoppas jag att mjölken inte ska ta slut här!

kramar*

2010-03-07 @ 16:06:43
URL: http://filosofifia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0