radio

Men gud alltså... mitt liv har förvandlats till en komedi..

Som bara igår? Första gången så var nattningen en jävla utmaning... Maximilian skrek för han var så täppt i näsan att han inte kunde andas.. Filippa ville att jag skulle läsa för henne.. Jag gjorde mina försök men det var typ omöjligt... Filippa hade nobbat middagen och jag sa när hon gick från bordet att hon inte skulle få något kvällsfika heller, om hon inte ville äta.. Mitt i allt kaos med läsningen och Maximilian så började hon tjata om kvällsfika givetvis.. Jag orkade inte med att ta den konflikten med henne, Maximilian fick gå först, och jag sa att hon fick äta vad fan hon ville, godiset i skafferiet eller vad fan som helst... Kände att jag började bli galen, och tänkte prata med henne efter att jag lyckats lugna Maximilian.. Mitt i detta, vad händer? Jo radio-fuck-me-hard-tjänst ringer på dörrjäveln... Allvarligt? Vilken jävla idiot..
Jag säger till F att jag måste gå upp och försöka lugna Maximilian i lugn o ro.. Vilket jag till slut lyckas med.. vad hör jag då? Micron går igång... Vilket bara det är konstigt, den är OVANFÖR kylskåpet. Filippa kommer upp och förklarar att hon minsann värmer "Katrin-bröd" (Gahkós)... När jag kommer ner kan jag inte göra annat än skratta. Hon har då, själv, lyckats ta fram brödet ur frysen, brytit av en halva, fått upp den i mikron, satt i gång den, tagit ut den, smörat.... Då först kunde jag i lugn o ro förklara varför jag ändrade mig, och att nästa gång så får hon minsann inge kvällsfika då hon nobbar middagen... Nu fick hon prova på känslan av att måsta gå o lägga sig hungrig..
Ja just ja... innan hela den situationen var det ju kaos då jag var tvungen att åka ut med bilen för att köpa saker till Maximilian på apoteket, o hämta upp F, i all snökaos.. dra åt helvete alltså.. tog en kvart att ta mig in i garaget.. stunder som då önskar man att man var två=)

natten har varit tung för minstingen.. Jättetäppt, och stor del av natten har spenderats liggande på mig... Inte mkt sömn för mig, men det var den bästa ställningen för honom...

I morse kom nästa kaos. då jag skulle få iväg F till dagis... vagnjäveln var omöjlig att dra i snön. 30 cm jävla nysnö låg ju typ på cykelvägen.. Fick trycka i lillebror i bärselen under min egen jacka och släpa barnen till dagis. yeah. Komiskt som sagt. Jesus alltså.






Kommentarer
Postat av: Elle

Hej! Såg en liten look-a-like till din dotter, om det inte är hon alltså. =) Kolla in länken och se på bilden i det inlägget. http://sessanochprinsessan.com/?p=5406

2010-01-29 @ 19:07:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0