check!

Första kvällen, natten och morgonen är avklarad, check! Det gick galant...
Smidigt nog så sov Maximilian då Filippa skulle nattas, så hon fick lite mammatid, vilket hon verkligen behöver nu när jag blir ensam. Ändå sen början av dec har ju Mikael varit hemma och kunnat ge henne massa tid då hon ska sova, så kontrasten blir nu stor... Men som tur var så gick det smidigt...

Lilleman sov jättebra i natt... Jag somnade framför TVn 22, Han vaknade 24 och åt, somnade om 01, sov till 04, somnade om 05, sov till 07.30, och då gjorde vi passande nog morgon. Vi gick ner och väckte stortjejen och tog oss till dagis utan större problem (ja förutom mina höfter då men=)... Maximilian satt nöjd i sin babysitter medan vi åt frukost, och gjorde Filippa i ordning till dagis.. gud, tänk om det kunde gå så här smidigt för alltid=) Bra med sömn har man ju fått oxå, sammanlagt 5-6 h, det är ju absolut mer än godkänt...

Är det någon mer än jag som typ tycker det är jobbigt då tjejen i kassan på lindex frågar om man vill runda upp 10 kr till Haiti? Vad ska man svara? NÄ? eeh, snåljävel liksom.. Jag  sa givetvis ja, summan blev 396.50 så det blev ju inte så mkt... Men då rundar hon inte upp... utan lägger på 10 kr... Hmm... vilken lite luring.. Hej jag tigger pengar typ.. oj, off topic..

Vi funderar rätt mkt på hur vi ska göra med familjesituationen här hemma.. Tidigare har jag varit helt inställd på att vänta med att köpa hus till efter föräldraledigheten, har velat vara här under den tiden.. Jag känner dock mer och mer nu att det egentligen inte finns så mkt som håller mig kvar här, inte ens under mammaledigheten.. alla vänner har sitt, ingen som är mammaledig liksom osv.. Tänkte att det kunde vara bra med mammas hjälp då jag är ensam med barnen på veckorna, men hon har sitt nu... Jag har lika mkt hjälp från Piteå, Mikaels föräldrar är helt galna i att få vara barnvakt, så de kommer nog gärna ner och hjälper till då det går och behövs...
Det är dumt för Mikael att byta jobb eller arbetsplats då vi ändå ska flytta härifrån om något år... Då måste han ju pendla åt andra hållet, idiotiskt... Så frågan är hur man löser det.. Bor kvar här, och han jobbar kvar där borta? och byter arbetsplats om ca ett år, då vi köper hus i Piteå/Luleå? Ska vi flytta till Jmk under mammaledigheten? Då får jag hem honom varje kväll, jag och Filippa känner folk i Jmk att umgås med under föräldraledigheten, och sedan köper hus i Piteå/Luleå...? Eller köpa hus nu på en gång, medan man är mammaledig, och han så fort som möjligt byter arbetsplats till piteå/luleå? Det finns massa fördelar med att flytta under mammaledigheten, jag vet.. Men jag blir skitnödig och nervös.. Köpa hus, det är stort...

slutsvamlat, nu ska jag värma lasagne och hacka sallad.. Maximilian verkar ju inte vilja vakna, så jag försöker väl hinna äta lunch innan han ska äta sin lunch. Dvs vattenmeloner i strl XL. Det här med amning har baaara fördelar=)

See ya!

Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

Jamen bo i Jokkmokk under mamma ledigheten är ju givet! För sen kommer ni bli kvar för alltid för här är så underbart:D

2010-01-25 @ 17:54:57
URL: http://fornimmelse.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0