omöjligt

Det är på riktigt helt omöjligt att få tid till att blogga just nu.. men jag lovar att återkomma så fort tid finnes.
Maximilian har varit jättesjuk, förmodligen RS-viruset, vilket inte var speciellt roligt då han bara var 6 veckor. Vi åkte in till barnkliniken där vi uppmanades att hålla koll på honom och andning, han fick inhalera koksaltlösning och sedan åkte vi hem. Det är väl först i dag han är någorlunda okej. Han var riktigt slemmig, hostig och jävlig.. huvva!

Filippa har blivit lite bättre, med betoning på lite.. Vilket innebär att hon "for now" slipper att säljas för högstbjudande på tradera. Hon är fortfarande helt galen emellanåt, men det är ju helt okej. Så länge hon inte glor på en och säger att hon skiter i vad man säger typ. De som inte fått uppleva henne vet inte vad jag talar om. Hon är en obstinat liten dam det där. Precis som sin mor var när hon var liten.

Jag fortsätter att skratta åt mitt liv, och hur jävla kaosartat det är emellanåt. I dag skulle jag ta med barnen på ica maxi. Jag försökte tima (svengelska) amning o allt som nu ska fixas, slängde in dem i bilen och körde ner på maxi, storhandling var på tur. Krånglade ur dom, tog några gräl med F, och gick in på maxi för att köpa en korv innan handlingen. Glömt alla kort, fick åka hem. Suck.
Nä, nu skriker Maximilian, får fortsätta historier nån annan gång

erika

fortsättning:

Ja, ni jag då äntligen kommit tillbaka till Maxi, krånglandes med en kundvagn, Maximilians babyskydd, Filippas jävla docka och en liten kundvagn till henne, så köper vi korv för att sedan börja handla. Maximilian börjar givetvis vrålskrika och ville ligga i famnen medan vi handlade, och jag höll koll på det andra vilddjuret som sprang omkring och självscannade allt i hela butiken typ. Då tyckte hon att det var ett bra tillfälle att bli kissnödig. Japp. Jaja, jag kunde inget annat göra än att skratta. Utanför toaletterna satt en höggravid kvinna. Hon tittade på mig och log. Jag log tillbaka och frågade om hon verkligen var säker på vad hon gav sig in på, muhaha.
Nu är vi iaf hemma, mätta och belåtna och jag har ett litet mission (svengelska) att få Maximilian att somna i vaggan. Han brukar ju bara tjuvsova på kvällarna, för att sedan somna för natten någon gång mellan 22-24. Men vi får se vad som händer. Han är ju snart 2 månader, så snart tänkte vi väl börja styra hans sovning lite.. på dagarna alltså.. Ha lite fasta sovtider till vardags... Vi får se..

Nu, kvällsmat...

Erika

Kommentarer
Postat av: Linda och William

Stackars liten!! Hoppas han kryar på sig snabbt nu! Systers yngsta barn fick rs-viruset typ på en gång när han föddes och de var inlagda ett par dagar.. huvva! Kram på er1

2010-02-28 @ 21:54:48
URL: http://willinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0