kort uppdatering

Jag har tänkt försöka göra en liten uppdatering. Den kommer inte bli bra, genomtänkt eller lång. Men alltid något.

Jag har just krånglat Filippa på dagis, och Maximilian sover nere på bron. Filippa är inte rolig just nu. Jag börjar fundera på om det är något större fel typ. Börjar tappa modet, hon är så sjukt uppkäftig och gnällig. Visst, hon är även världens gladaste och spralligaste, men vad fan hjälper det när hon ger en hjärnblödning varje gång hon ska göra något som är under en viss tidsbegränsning. Det har blivit bättre en period, men är nu på väg att bli sämre igen. Vi tog bort alla kvällsbelöningar (läsning, lyssna på radio) för att se om det blev bättre, och lovade att införa det då hennes attityd förändrades. Det blev en stor förändring mot det positiva hållet, men är nu som sagt på väg att bli sämre igen.

Maximilian är bättre, thank you gooood. Jag har börjat ge tillägg på dagarna, och ammar lite då och då. Jag tror att min mjölk blev för tunn kvällstid då jag slutade med mjölprotein. Jag själv rasade nämligen i vikt, och jag tror mjölken blev tunnare som sagt. Därför ger jag nu tillägg, men ammar så länge vi båda vill. Han är dock snart 4 månader, och han börjar bli stor grabben och kan därmed behöva lite tillskott.

Snart är skotersäsongen över och man kan återgå till verkligenheten. Det är ju inte direkt så att man hunnit göra så mkt med varken lägenhet eller umgänge här, då man är i Salto tors-sön. Så det är både positivt och negativt med att säsongen snart är slut. Bilder på lägenhet kommer, I promise....

Erika

Kommentarer
Postat av: Marina

Ja, kul är det inte med den trottsen... Då julia va som värst så införde jag att då hon skötte sig så fick hon en stjärna i kalendern... när hon fått ihop 5 stjärnor gav jag henne en överraskning... nåt litet... samma efter 10.. men efter 15 så fick hon själv välja typ badhuset, gå ut å äta eller gå på barnens hus å köpa nåt för lämplig summa... funkar helt ok...

Sen körde jag oxå att hon fick sätta sig i trappen tills hon lyssnar.... de kör jag ff då hon har sina utbrott..de funkade bättre än jag väntat... för hur kul är det att sitta där. plus att de får tänka lite...

Men det blir bättre:-)

När ska ni flytta till piteå?? :-) kram

2010-05-02 @ 10:41:51
URL: http://marina78.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0